მესამე/მეოთხე კლასი



პატარა მასწავლებლები


 





პროექტის გეგმა

მასწავლებელის სახელი და გვარი: თამარი კეკელია ინგლისური ენის მასწავლებელი

სკოლა: მეთექსვმეტე საჯარო სკოლა
კლასი: მესამე
თემის დასახელება ჩემი საყვარელი წელიწადის დრო
თემის შინაარსიმოსწავლეები ინგლისურ ენაზე შეისწავლიან სეზონებს,სეზონების შემადგენელ თვეებსა და მახასიათებლებს,
განხორციელების დროის ჩარჩო :  5 გაკვეთილი
წინარე ცოდნა( საბაზისო ცოდნა) :მოსწავლეებმა ქართულ ენაზე იციან, თითოეული სეზონი და მათი მახასიათებლები, ფლობენ ინგლისური ენის საბაზისო ცოდნას მარტივი წინადადებების შედგენას/დამოკიდებულებების გამოხატვას

 მოსწავლეები შეისწავლიან სეზონებს- მათ აღწერას და  თვეებს. შეასრულებენ ჩანახატებს სეზონების მიხედვით , ასევე დაასახელებენ საყვარელ სეზონს და განმარტავენ რატომ უყვართ აღნიშნული სეზონი

ე.ს.გ-სთან კავშირი:

მიმართულება 1. ზეპირი მეტყველება (მოსმენა და ლაპარაკი)

მისაღწევი შედეგები

III კლასის შეფასების ინდიკატორები

Iუცხ.დაწყ.(I).1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული მცირე ზომის ტექსტების მოსმენა/მოსმენა-ყურება და გაგება.

 

 

 

მოსწავლე:

Ø  ამოიცნობს სასაუბრო თემას;

Ø  ამოიცნობს პერსონაჟებს, მათ ემოციებსა და რეპლიკებს;

Ø  ამოიცნობს კონკრეტულ ინფორმაციას (პერსონაჟთა გარეგნობას, ობიექტების ნიშან-თვისებებს);

Ø  ამოიცნობს საგანთა ადგილმდებარეობას (მაგ., წინ/უკან/გვერდით; მაღლა/დაბლა; ახლოს/შორს);

Ø  ამოიცნობს მოქმედებათა თანამიმდევრობას.

Iუცხ.დაწყ.(I).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებებისა და  ტექსტების გარკვევით და შესაბამისი ინტონაციისა თუ მახვილების დაცვით  წარმოთქმა.

მოსწავლე:

Ø  ზეპირად გაითამაშებს დიალოგებს, სცენებს;

Ø  ზეპირად კითხულობს ლექსებს, გათვლებს, ენის გასატეხებს, ასრულებს სიმღერებს;

Ø  ტექსტების შინაარსს ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ მეტყველებას.

Iუცხ.დაწყ.(I).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ნაცნობ თემატიკაზე მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა, ნაცნობი თემატიკის გარშემო საუბარი.

მოსწავლე:

Ø  პასუხობს კითხვებს კონკრეტულ საკლასო სიტუაციასთან დაკავშირებით (მაგ., დაასრულე? დიახ/არა);

Ø  პასუხობს კითხვებს ნასწავლ თემატიკაზე;

Ø  აღწერს სურათს.

Iუცხ.დაწყ.(I).4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ზეპირი მეტყველების აქტივობების შესრულებისას სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება.

 

მოსწავლე:

Ø  ჩანაწერის ან უშუალო მეტყველების მოსმენისას, არავერბალურ ელემენტებზე (მაგ., ხმის ტემბრზე, სხვადასხვა ტიპის ხმაურზე, ინტონაციაზე, მიმიკა-ჟესტიკულაციაზე) დაყრდნობით ცდილობს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების დამოუკიდებლად ამოცნობას.

 რეკომენდაციები

აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს  შემდეგი ტიპის ტექსტებს:

ა) სასწავლო მიზნებით შედგენილი მოსასმენი ტექსტები, რომლებსაც ილუსტრაციებიც ახლავს:  თემატური დიალოგები/მონოლოგები, მარტივი ამბავი,  ინსტრუქცია;

ბ) ადაპტირებული ილუსტრირებული  ზღაპარი;

გ) მულტიმედიური ტექსტები: ვიდეო თამაშები ენობრივი კონსტრუქციებისა და ლექსიკური ერთეულების ასათვისებლად, ანიმაციური ფილმი, რეკლამა.

ინტერაქცია შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგ თემატიკას:

ოჯახის წევრები, ბუნება/ბუნების მოვლენები, ფერები, ზომა, სხეულის ნაწილები, ტანსაცმელი,

ქალაქი, სოფელი; წელიწადის დროები, ყოველდღიური საქმიანობა, ფერი, ზომა, ფორმა, რაოდენობა;

საკლასო ოთახი; სასკოლო ნივთები.

აქტივობათა ნიმუშები:

Ø  საგნების მოთავსება მასწავლებლის მიერ ნაკარნახევ ადგილზე;

Ø  დამალული საგნის პოვნა მითითებაზე დაყრდნობით;

Ø  მოქმედებათა გამომხატველი ილუსტრაციების დანომვრა სწორი თანამიმდევრობით;

Ø  აღწერილი  ნიშან-თვისებების   (მაგ., გრძელი/მოკლე, სამკუთხა/ოთხკუთხა) მიხედვით შესაბამისი ილუსტრაციის მითითება/შემოხაზვა;

Ø  ტექსტის მიხედვით ნახატის შექმნა/გაფერადება/დასრულება;

Ø  რეკლამის დაკავშირება შესაბამის ობიექტთან;

Ø  თანაკლასელებთან/ მეწყვილესთან შეჯიბრი; ენის გასატეხის/გათვლის სწრაფად და გამართულად წარმოთქმაში;

Ø  სასკოლო ჩანთის ჩალაგება (ნივთების დასახელება თანმიმდევრობით) და ქმედებათა გასიტყვება: ”ჩანთაში ჩავდე წიგნი, რვეული, ფანქარი...”;

Ø  მითითებული ემოციის  განსახიერება: ” გაბრაზებული”, ”მხიარული”, ”მოწყენილი...”;

Ø  ლექსის ან სიმღერის გამეორება რიტმული მოძრაობებით, ტემპისა და ტემბრის ცვლით და სხვ.

მიმართულება 2.  წერითი მეტყველება (კითხვა და წერა)

მისაღწევი შედეგები

III კლასის შეფასების ინდიკატორები

Iუცხ.დაწყ.(I).5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებების გაშიფრვა; სხვადასხვა ტიპის მცირე ზომის ტექსტების გაშიფვრა და გაგება.

 

მოსწავლე:

Ø  ამოიცნობს ყველა მთავრულ და არამთავრულ ასოს;

Ø  შიფრავს და ხმამაღლა კითხულობს ნაცნობ სიტყვებს და ნაცნობი სიტყვებისგან შემდგარ მოკლე წინადადებებს;

Ø  იგებს ზოგად შინაარსს;

Ø  მოიძიებს კონკრეტულ ინფორმაციას პრაგმატულ ტექსტებში;

Ø  ამოიცნობს ფაქტობრივ ინფორმაციას (რა/ვინ, როგორი, რამდენი).

Iუცხ.დაწყ.(I).6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს კალიგრაფიული ნორმების დაცვა; მოდელის მიხედვით  სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტების შედგენა.

მოსწავლე:

Ø  გამოწერს ანბანის ყველა მთავრულ და არამთავრულ ასოს;

Ø  გამოწერს სიტყვებს, წინადადებებს;

Ø  შეარჩევს სათანადო ლექსიკას,  შესიტყვებებსა და გამოთქმებს;

Ø  სათანადოდ სვამს სასვენ ნიშნებს;

Ø  ადგენს წარწერებს ილუსტრაციებისთვის.

Iუცხ.დაწყ.(I).7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს წერითი მეტყველების აქტივობის შესრულებისას სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება.

 

მოსწავლე:

Ø  ამოიცნობს  ტექსტის ტიპს სტრუქტურული თავისებურების მიხედვით.

Ø  მშობლიურ ენაზე აღწერს, რა გზით მოახერხა ამა თუ იმ საკითხავ აქტივობაში დასმული ამოცანის გადაჭრა;

Ø  ადარებს სხვების მიერ შერჩეულ ხერხს და გამოაქვს დასკვნა იმის შესახებ, თუ რომელი მიდგომა იყო უფრო მისადაგებული/ეფექტური და რატომ.

რეკომენდაციები

აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს  შემდეგი ტიპის ტექსტებს:

ა) ლექსები, ენის გასატეხები;

ბ) პრაგმატული ტექსტები: აბრა, სია, კატალოგი, მისალოცი ბარათი;

გ) დიდაქტიზებული ტექსტები: დიალოგი, ამბავი; აღწერითი ტექსტი (მაგ., ოთახის აღწერა, ოჯახის წევრების აღწერა);

დ) მარტივი შემეცნებითი ტექსტი (მაგ., ცხოველის სხეულის ნაწილებისა და ქცევების აღწერა);

ე) ადაპტირებული კომიქსები.

აქტივობათა ნიმუშები:

Ø  ტექსტში  ნაცნობ სიტყვებ მოძიება წინასწარ მიცემული ინსტრუქციის მიხედვით (მაგ., პერსონაჟთა სახელები, სათამაშოების ან ცხოველების აღმნიშვნელ სიტყვები და ა.შ.);

Ø  ტექსტში მოცემულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით  კონკრეტულქმედების შესრულება (ნახატის დასურათება,  შესატყვის ილუსტრაცი პოცნა, ცხრილის შევსება, სურათების დანომვრა და მისთ.);

Ø  მისალოც/მოსაწვევ ბარათებმომზადება წარწერებითა და ნახატებით;

Ø  სხვადასხვა დანიშნულების სიის შედგენა (მაგ. გუნდის წევრების, საყიდლების, არდადეგებზე წასაღები ნივთების, კერძის ინგრედიენტების და სხვ.);

Ø  სხვადასხვა თემაზე (მაგ. „ჩემი ოჯახი“) ნახატებით/ფოტოებით და მათი აღმწერი წარწერებით გაფორმებული  ტექსტის შექმნა. ამ ტექსტში განვლილი მასალის შესაბამისად შეიძლება სხვადასხვა ასპექტის წამოწევა, მაგ., გარეგნობა, პროფესია/საქმიანობა, ჩაცმულობა და სხვ. ამავე ტიპის აქტივობა შეიძლება გაკეთდეს თემებზე „ჩემი ეზო“, „ჩემი საყვარელი ნივთი“, „ჩემი სახლი“, „ჩემი ოთახი“, „ჩემი ოთხფეხა მეგობარი“ და სხვ.

მიმართულება 3. ინტერკულტურა

 

მისაღწევი შედეგები

III კლასის შეფასების ინდიკატორები

 

Iუცხ.დაწყ.(I).8. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ილუსტრაციებსა და ტექსტებში  საკუთარი და უცხო კულტურის რეალიების ამოცნობა,  სოციოკულტურული კონტექსტების ერთმანეთთან შედარება.

 

მოსწავლე:

Ø  სახელმძღვანელოსა თუ საბავშვო მედია/მულტიმედიურ ტექსტებში ამოიცნობს კულტურის, სოციო-კულტურის რეალიებს;

Ø  შედარებისას პოულობს მათ შორის მსგავსებებსა და განსხვავებებს. 

 

რეკომენდაცები

 

აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:

აუდიო–ვიდეო სასწავლო რესურსები, ადაპტირებული კომიქსები, ანიმაციური ფილმები; ილსუტრირებული საბავშვო წიგნები.

 

ინტერაქცია შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგ თემატიკას:

 

დედაქალაქი და მისი რამდენიმე ღირსშესანიშნაობა, ტრადიციული ზღაპრის პერსონაჟები, მათი სახელები, სკოლის შენობა, სასკოლო საგნები და სხვ.

 

 

 

 

მიმართულება 4.  სწავლის სწავლა

 

მისაღწევი შედეგები

შეფასების ინდიკატორები

 

Iუცხ.დაწყ.(I).9. მოსწავლემ მასწავლებლის დახმარებით უნდა შეძლოს სწავლის პროცესზე დაფიქრება, საკუთარი წინსვლის ხელშეწყობა და სწავლის პროცესის წარმართვასა და გაუმჯობესებაში აქტიურად მონაწილეობა.

მოსწავლე:

Ø  აფასებს სწავლის პროცესს: ავსებს ასაკის შესაბამის შეფასების სქემებს;

Ø  ამჩნევს, რაში აქვს წინსვლა და აღწერს/ასახელებს მას;

Ø  წინსვლის ამსახველ მასალას ინახავს პორტფოლიოში (მაგ, გამოწერილი წინადადებები; ორი ნამუშევარი, რომელშიც თვალსაჩინოდ აისახება წინსვლა; ადრეული და გვიანდელი შეფასების სქემები, ვიდეო და აუდიო ჩანაწერები);

Ø  აცნობიერებს და ასახელებს სისუსტეებს და  მიუთითებს გამოსწორების შესაძლო გზებს (მაგ. როგორ მოიქცეს, რომ აღარ დარჩეს შინ სასწავლო ნივთები; როგორი ხერხით დაიმახსოვროს ლექსიკური ერთეულები).

 

Iუცხ.დაწყ.(I).10. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სწავლის ხელშემწყობი  სტრატეგიებისა და  სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსების (ბეჭდვითი და მულტიმედიური რესურსების, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების) გააზრებულად გამოყენება.

 

მოსწავლე:

Ø  ქმნის ოპერატიულ რესურსებს და იყენებს მათ (მაგ., ლოტოს, მარტივ სქემებ, ილუსტრირებულ ლექსიკონ, ილუსტრირებულ ანბანს, ყუთებს ინფორმაციის, მასალის დახარისხებისათვის  და სხვა);

Ø  ეფექტიანად იყენებს სახელმძღვანელოს რესურსებს (ილუსტრაციებს, ლექსიკონს, სარჩევს, ლოგოებს, სამოდელო ნიმუშებს);

Ø  მოიძიებს ინფორმაციას/სასწავლო მასალას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ) მეშვეობით.

 

 

პირველი გაკვეთილი : ( 29.03) მოსწავლეები სწავლობენ სეზონებს ინგლისურ ენაზე  და მათ მახასიათებელ ამინდებს

მეორე გაკვეთილი  ( 29.03) მოსწავლეები ასრულებენ ჩანახატებს სეზონების მიხედვით განსაზღვრულ დროში ( 15 წუთი) , წარმოადგენენ პრეზენტაციის სახით (15 წუთი- თითოელ მოსწავლეს  მაქს:2 წუთი)







მესამე გაკვეთილი: ( 31.03) მოსწავლეები სწავლობენ თვეებს ანაწილებენ სეზონების მიხედვით - უსმენენ სიმღერას სეზონებზე

დავალება: ანმტკიცებენ კლასში შესრულებულ დავალებებში გამოყენებულ მიღებულ ცოდნას ქმნიან საპრეზენტაციო მასალას  შემდეგი გაკვეთილისთვის : „ ჩემი საყვარელი სეზონი,რატომ? და სეზონი რომელიც არ მიყვარს, რატომ?“

 

მეოთხე გაკვეთილი/ მეხუთე გაკვეთილი : 05.04

ინდივიდუალურად წარმოადგენენ შემქნილ პრეზენტაციებს😊

 

 

საკვანძო შეკითხვა :

·         როგორ ავღწერ ჩემ საყვარელ სეზონს?

·         რომელ ნასწავლ ლექსიკას გამოვიყენებ მახასიათებლებთან მიმართებაში?

·         როგორ მოვამზადო პრეზენტაცია?

 

 

 

კომპლექსური დავალების პირობა :

·         მოამზადე პრეზენტაცია პოსტერის სახით;

·         აირჩიე შენთვის საყვარელი სეზონი , აღწერე და ისაუბრე მახასიათებლებზე გაავლე პარალელი სხვა სეზონთან რომელიც არ მოგწონს

 

 

 

პრაქტიკული რჩევები, რეკომენდაციბი მოსწავლეებისთვის:

დავალების შესრულებისას:

·         დაასახელე სეზონები და მათი მახასიათებელი ამინდი

·         გამოიყენე ნასწავლი ლექსიკა

·         ორგანიზება გაუკეთე სამუშაოს , თან იქონიე ფერადი ფანქრები და პორტფოლიო

 

 

დავალების დასრულების შემდეგ ისაუბრეთ:

·         ნამუშევრის წარდგენის შემდეგ ისაუბრე რა სტრატეგიები გამოიყენეთ/რა ნაბიჯები გადადგით დავალებაზე მუშაობის სხვადასხვა ეტაპზე; რას გააკეთებდით განსხვავებულად ახლიდან რომ იწყებდეთ კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობას

 

 

                                                                                                         .                                                                                                                      

 

 შეფასება- ინდივიდუალური /განმავითარებელი😊

შემდეგი კრიტერიუმებით : აღწერს საყვარელ სეზონს სეზონს რომელიც არ უყვარს. (ინგლისურად) საუბრობს თანმიმდევრულად რა აქტივობები განახორციელა საბოლოო პრეზენტაციის შესრულებისთვის








მეოთხე კლასი 2021/2022 სასწავლო წელი : 


პროექტის სახელწოდება 

we love reading ,creating books and acting 


პროექტის მთავარი იდეა:
მოსწავლეებს უნვითარდებათ კითხვის, მოსმენის და ლაპარაკის უნარი. ქმნიან წიგნებს - უნივითარდებათ შემოქმედებითობის უნარი და ხვეწენ პრეზენტაციის გაკეთების სტრატეგიებს.
პროექტის აქტუალობა :  აქტუალურია და საინტერესო განკუთვნილი ასაკისათვის -ზრდის მოსწავლეებში მოტივაციას - ახალი მასალის და არსებული ცოდნის სიღრმისეული წვდომისათვის.
პროექტის მიზნები :
მოსწავლეები გაიღმავებენ ლექსიკურ ცოდნას და მოახდენენ მის რეალიზებას როლურ თამაშებში, განუვითარდებათ  ინტერ და ინტრა პერსონალური უნარები, თანამშრომლობის უნარი და ასევე შემოქმედებითობის.
მონაწილეთა ასაკი: მეოთხე კლასი
ვადები /ხანგრძლივობა :  მიმდინარე სასწავლო წლის მაისის და ივნისის თვე.
მოსალოდნელი შედეგები/ პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას:
მოსწავლეების მიერ შექმნილი წიგნები;
როლური-თამაშების ვიდეო ჩანაწერები;
პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
საკითხავი ლიტერატურა ( მასწავლების მიერ მიწოდებული როგორც ფოტო ასევე აუდიო მასალა კლასში მასწავლებლის წიგნის გამოყენება) 
ფურცლები, ფერადი ფანქრები, კალალმი, ტელეფონი-კომპიუტერი/ინტერნეტი






























მოსწავლეებმა გაიღრმავეს ლექსიკურ ცოდნა და მოახდინეს მისი რეალიზებს როლურ თამაშებში, განუვითარდათ  ინტერ და ინტრა პერსონალური უნარები, თანამშრომლობის უნარი და ასევე შემოქმედებითობის.












No comments:

Post a Comment